GRAFIČKE VIZIJE 6
Hose Adair Garsia Sančes / José Adair García Sánchez
Adrian Aha Mendes / Adrián Aja Méndez
Dorota Ziolkovska / Dorota Ziolkowska
Enrike Gvadarama Solis / Enrique Guadarrama Solís
Manuel Alberto Solis Mendosa / Manuel Alberto Solís Mendoza
AUTORSKI PROJEKAT
MEĐUNARODNE KULTURNE SARADNjE
Mr LEPOSAVE LEPE MILOŠEVIĆ SIBINOVIĆ
Salon Doma kulture
Čačak, Trg narodnog ustanka 2
20.03 – 06. 04. 2020.
Galerija M.Z. Veljko Vlahović
Zrenjanin, Bagljaš, Bulevar Veljka Vlahovića 14
26.05 – 26. 06. 2020.
Gradska galerija Mostovi Balkana
Kragujevac, Dr Zorana Đinđića 7
- 08 – 01. 09. 2020.
Galerija Instituta Servantes
Beograd,Čika Ljubina 19- 2020 – 15. 01. 2021.
GRAFIKE ATELjEA KARLOS OLAČEA, FAD, UNAM, MEKSIKO / CARLOS OLACHEA, FAD – UNAM,
MEXICO
Izložba meksičkih umetnika Grafičke vizije 6 je novi segment Projekta kontinuirane međunarodne saradnje mr Leposave Milošević Sibinović koji je u prethodnim istoimenim izložbama 1, 2, 3, 4, i 5 imao znatnog odjeka u stručnoj i široj kulturnoj javnosti. Radovi su nastali u Meksiku, zemlji bogate likovne tradicije i realizovani u različitim tehnikama u Ateljeu za istraživanja i produkciju grafike Karlos Olačea (Carlos Olachea), osnovanog 1984. godine koji radi u okviru Fakulteta za likovnu umetnost i dizajn Nacionalnog univerziteta i dvovekovne Nacionalne akademije San Karlos. Atelje podržava istraživanje, otvara nove umetničke mogućnosti u domenu savremene grafike, katalogizuje, čuva i promoviše urađene radove, ostvaruje profesionalnu saradnju sa obrazovnim ustanovama, muzejima, kulturnim centrima, učestvuje na konkursima i bijenalima u zemlji i inostranstvu. Pet umetnika čiji su radovi obuhvaćeni izložbom imaju solidno umetničko obrazovanje, uspešnu karijeru, žive u Meksiku, učesnici su brojnih umetničkih događanja. Imaju prepoznatljiv umetnički rukopis, izuzetno vladaju raznim grafičkim tehnikama.
Adair Garsia Sančes / Adair García Sánchez je rođen 1995. godine u Teskoku. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti Nacionalnog univerziteta Meksika – UNAM, 2013 – 2017. Učestvuje na brojnim izložbama (17. Nacionalni festival grafike Armadiljo / Armadillo, San Luis Potosi, Meksiko, 2017; Imaginacija socijalnih izazova, Biblioteka Vaskonselos, Grad Meksiko, 2018; Bez određenog puta, Galerija HYB4, Prag, Češka). Projekat Adara Garsie Arhiv19.355346 sadrži pregled veština, metodoloških procesa i zaokupljenost redom. Razvija ga obezbeđujući gomilu dokumenata pogodnih za razmatranje, posedovanje i popis. Nedostajuće mesto rekonstruiše svojim radom. U grafičkom smislu koristi „osvežavanje“, fragmentaciju, deformaciju, nanošenje novih predstava preko postojećih, reprodukciju dokumenata , geometriju suprotstavlja figuraciji, koristi različiti pritisak ploča za postizanje tonova akvatinte. Naneta dokumenta i sakupljene predstave imaju specijalno značenje i mikro-momente autorovog interesa.
Adrian Aha Mendes / Adrián Aja Méndez je rođen u Gradu Meksiku. Diplomirao je na Fakultetu likovnih umetnosti i dizajna, FAD, UNAM, Meksiko. Pored toga je studirao fotografiju u Aktivnoj školi fotografije. Stekao je diplomu specijaliste grafike i štampe na FAD-u. Radi kao docent u Kući kulture UAEMX. Izlagao na brojnim izložbama ( Nacionalni slikarski bijenale Alfredo Salse, Meksiko 2018; Međunarodni bijenale grafike, Guanlan, Kina, 2018. Rad Adriana Aje karakterišu preopterećene kompozicije i agresivne predstave potencirane ekspresivnosti.. Generalno gledano, njegove socijalne i političke teme odražavaju ljudsku prirodu da se moć nametne drugima. Kao stilsku referencu koristi formu predstavljanja pakla u srednjevekovnoj umetnosti. Preuzima apokaliptične vizije da bi ih prilagodio istorijskim događajima (ratovi, masakri, otmice). Takve vizije su za njega adekvatan odraz zloupotrebe moći nad različitim društvenim grupama.
Dorota Ziolkovska / Dorota Ziolkowska je diplomirala na Akademiji likovnih umetnosti – Fakultet grafike u Varšavi, 2010-2014. O d 2014. godine je član Udruženja autora Poljske. Izlagala jena brojnim izložbama (Boja u grafičkoj umetnosti, 8. Trijenale grafike, Galerija moderne umetnosti, Torun, Poljska; Umetnička rezidencija, Puebla, Meksiko, 2017; Atelje za produkciju i istraživanje grafike Karlos Olačea, Grad Meksiko, 2019; Nacionalni bijenale grafike Šinasaburo Takeda, Oaksaka, Meksiko, 2019.) Posvećena je mediju grafike. U svom grafičkom iskazu kombinuje i eksperimentiše različitim grafičkim tehnikama. Njena privrženost grafičkom mediju vezana je za mogućnost reprodukcije i to ne u smislu tiraža nego fenomena grafičke ploče – matrice koja tokom rada omogućava predstavljanje istog motiva u različitim konfiguracijama. Svaki otisak na tabaku usložnjava odnose koji ostavljaju trag u memoriji na relaciji: Telo i duh.U oku gledaoca se kompletira proces i regista prsdstave ostaje otisnut u pamćenju.
Enrike Gvadarama Solis / Enrique Guadarrama Solís je rođen u Gradu Meksiku 1989. godine. Stekao je diplomu na Fakulteti likovnih umetnosti i dizajna – FAD, Nacionalni univerzitet Meksika UNAM, Grad Meksiko. Učestvovao je na brojnim nacionalnim i međunarodnim selekcijama (Međunarodni bijenale grafike, Gualan, Kina; 2019; 11. Bijenale slikarstva Alfredo Salse, Mičoakan, Meksiko, 2019.) Preuzima tehničke procese grafike u metalu da bi iskoristio i mogućnosti savremenog predstavljanja kroz digitalni postupak. Zrna akvatinte aludiraju na piksele. Uspostavlja se nova relacija i nadređena grafička pločana istom papiru ostavlja mesto složenoj apstrakciji: istraživanje boje paralelno je da sistemom digitalne štampe.
Manuel Alfredo Solis Mendosa / Manuel Alfredo Sólis Mendoza je rođen 25. maja 1985. godine u Gradu Meksiku. Diplomirao je studije likovne umetnosti na ENAP, UNAM, Grad Meksiko, 2004- 2008; Magistratura na FAD, UNAM, Grad Meksiko; Studijski boravak na Unierzitetu u Madridu, Španija. Izlagao je na brojnim izložbama (17. Bijenale Rufino Tamajo, Oaksaka, Meksiko, 2016; Bez određenog puta, Galerija HYB4, Prag, Češka, 2019; Otvorena mapa, FIG, Bilbao, Španija, 2019). Preko slikarstva, kolaža i grafike Manuel Solis uspostavlja vezu sa svetom koji ga okružuje. Svet sive zone, agresivan u realnosti, upleten u svakodnevnicu, nezajažljiv u konzumiranju agresivnih scena u novinama i na filmu, do bolesne narko kulture zaokuplja autorovu pažnju. Pokušava da kroz medije slikarstva i grafike prikazujući realnost kritikuje korišćenje agresivnih predstava, pokaže krhku empatiju čoveka u odnosu na život i visok stepen dehumanizacije. Ižložba obuhvata po pet grafika od svakog autora, ukupno 25 grafičkih listova.